I was here
- Inläggsdatum 7 september, 2014
- Inläggsförfattare Av Fredrik Wass
- Inläggsförfattare Av Fredrik Wass
JKL blog skriver om en undersökning gjord av PR-byrån Edelman tillsammans med Technorati om bloggares attityd till ”communicating with corporations”, ett allt mer aktuellt ämne ju större vikt bloggar får på företagens marknadsarena.
”The top-down, one-way, press release culture has to be supplanted by an approach based on dialogue and co-creation of brands and corporate reputation. In fact, in many of our client programs we’re already seeing a fundamental re-ordering of the relationship between markets and marketers, with the blogosphere providing a channel for real input and dynamic discussion. Smart companies have also recognized the potential for inside-out communications, with empowered employees and informed consumers as the best sources of credible commentary.” (läs hela inlägget)
Nu mognar sociala medier-utvecklingen på ett sätt som gör att vi entusiaster inte måste försvara oss själva hela tiden. Ingen kan längre förneka de sociala mediernas betydelse eller plats…
20 mars 2004Jag fick ett nytt brev. Brevet var från Sydvästra produktionsområdet. Jag ska träffa Helena. Hon är överläkare. Men framförallt terapeut. Specialiserad på såna som mig är…
En liten notis, men ack så tydligt bevis på varför #prataomdet verkligen behövs. I de få meningarna lyckas skribenten att kombinera det sedvanliga föraktet mot allt som har…