Apropå medietrender och min föregående text om hur reklamvärlden håller på att förändras när det gäller annonsering och kommersiella arenor kan det vara intressant att titta på reklamfilmen nedan från Bonnier Tidskrifter Digitala Medier. Se mig – mitt liv som annons visar tillvaron för en traditionell banner. Samtidigt utlovar Bonnier Tidskrifter guld och gröna skogar för den annonsör som väljer att anlita förlaget. Det senare är svårt att avgöra då inga lösningar presenteras i filmen, men greppet att personifiera en annons var riktigt bra, och snyggt filmat av Videotism (Bo Mikael Hall). Bland skådisarna i filmen hittas bland annat Fredrik Strömberg (CD på Digitala medier), Gordon Andersson och Wille Wilhelmsson.
Uppdatering: Stefan Hyttfors tipsar i en kommentar om Bonniers pressmeddelande där den nya annonsmiljön presenteras och den ansvarige Fredrik Strömberg säger:
”Utmaningen med att bygga en responsiv miljö har varit att behålla och förbättra kvaliteten i annonserna oavsett skärmstorlek. Vi har inte bara förändrat placeringar och storlekar, men framför allt sättet som annonserna naturligt interagerar med innehållet och formgivningen av sajten i övrigt”
Se mig – ett liv som annons / En film av Bonnier Tidskrifter Digitala Medier from Bonnier Tidskrifter on Vimeo.
1 kommentar
Rolig video! Här är guldet & de gröna skogarna http://bonnier-tidskrifter.mynewsdesk.com/pressrelease/view/bonnier-tidskrifter-lanserar-naesta-generations-sajter-med-annonseffekt-i-centrum-801593?utm_source=channel&utm_medium&utm_campaign=facebook&utm_content