Ett av årets första aprilskämt hittade jag via pingfunktionen på bloggportalen nyligen.se. Inga problem att svara på frågan, eller hur?
Ping. Andra bloggar om: aprilskämt, nyligen.se, ping, bloggar
Ett av årets första aprilskämt hittade jag via pingfunktionen på bloggportalen nyligen.se. Inga problem att svara på frågan, eller hur?
Ping. Andra bloggar om: aprilskämt, nyligen.se, ping, bloggar
JKL blog skriver om en undersökning gjord av PR-byrån Edelman tillsammans med Technorati om bloggares attityd till ”communicating with corporations”, ett allt mer aktuellt ämne ju större vikt bloggar får på företagens marknadsarena.
”The top-down, one-way, press release culture has to be supplanted by an approach based on dialogue and co-creation of brands and corporate reputation. In fact, in many of our client programs we’re already seeing a fundamental re-ordering of the relationship between markets and marketers, with the blogosphere providing a channel for real input and dynamic discussion. Smart companies have also recognized the potential for inside-out communications, with empowered employees and informed consumers as the best sources of credible commentary.” (läs hela inlägget)
Idag upptäckte jag att SVT:s debattprogram Argument infört en bloggkoll-rubrik på sin sajt. Där listar de aktuella och extremt läsvärda inlägg från svenska bloggar (se skärmbilden så förstår…
Imorse var jag på kommunikationsbyrån JMW:s rundabordssamtal om sociala medier. Inbjudna var ett gäng olika byråer och andra kunniga personer. Björn Mellstrand presenterade delar ur JMW:s undersökning om…
Igår ringde Sara Berg från Sydsvenskan och ville prata sociala nätverk på internet, bland annat med utgångspunkt från mitt inlägg om Facebook häromdagen. Det blev ett samtal om…
Jag använder cookies för att göra sajten bättre och mäta statistik. Genom att använda sajten godkänner du det.
Manage your cookie preferences below:
Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper function of the website.

4 kommentarer
Mjo, för lösningen är två komplexa tal, och det är oklart hur man skall skriva in det i rutan. 🙂
-1 +/- 6i
Jo, jag märkte det också när jag pingade in min samling av aprilskämt. 😉
http://www.rick.se/aprilapril/
Undrar hur den direkta effekten på bloggosfären (på kort sikt) skulle bli av ett sådant krav. Småkul ivartfall.
Lennart: 1 ± √(6)i . Men det är svårinmatat; inget popolärt svar. ^^
Jävlar jag upptäckte nyss att jag är en spamrobot 😛