Apropå det här och det här. Skönt att se att allt är sig likt.
Jag såg ett klipp med copywritersuperstjärnan Anna Qvennerstedt hos Please Copy Me och blev intresserad av hennes utläggning om ordets makt och språkets betydelse i kommunikation och marknadsföring.…
För nästan exakt ett år sedan postade jag ett inlägg med rubriken Oförändrad lönediskriminering i reklambranschen. Även i år stämmer rubriken bra, efter redovisningen av den senaste löneenkäten från reklamförbundet. Rapporten uppmärksammas bland annat av Bold och Resumé. Anna Serner, vd för Sveriges reklamförbund uttalar
Så var konferensen Omform över för den här gången. Jag deltog som utlovat i en paneldebatt som jag tyckte blev hyfsat nyanserad. Researcher-Niclas har samlat ett gäng länkar…
Reklambyrån Forsman & Bodenfors berättar nyvaket för Resumé att de ska satsa mer på webbplatser i framtiden. Det borde förstås vara en självklart strategi för alla reklambyråer. Viggo…
2 kommentarer
Ja, det blir så tydligt när man ser båda annonserna tillsammans. Ganska jobbigt. Såg ditt inlägg med pub-reklamen också och fick samma äckliga smak i munnen. Går det inte att 2007 göra en smartare och snyggare reklamkampanj än så här?
Beta Alfa skriver: ”Kvinnor tvålar in sig — män använder elverktyg. Spana in Bisonblog så förstår du vad jag menar.”
Jag såg något liknande i Ica Maxis reklamblad som kom idag. På näst sista sidan har de ”Presenttips till Mors dag” med krämer, lotions, brun-utan-sol, oljor, mm. På baksidan har de istället rubriken ”Bara för pappa!” med hygientrimmer, skäggtrimmer, hårklipper, rakapparat, eltandborste och trådlös telefon.