Apropå det här och det här. Skönt att se att allt är sig likt.
”Reklambranschen står inför en oundviklig revolution, en renodling från annonsmassproducent till kommersiell storyteller. Det sistnämnda är vi bäst på. Det förstnämnda är inhousebyråerna och algoritmer bäst på. Ingenting…
Andreas Gustavsson (redaktör, ETC) vill inte ha en lag mot köndiskriminerande reklam. Han vill att branschen tar ett gemensamt ansvar som gör regelverk onödiga. Något som beskrivs som…
Det går bra för den svenska byrån Farfar, rapporterar Resumé. Så bra att de både får tacka nej till uppdrag och har en strid ström av ansökningshandlingar från…
Så kallad Permission Marketing eller samtyckesbaserad marknadsföring som Mattias Durnik valt att översätta termen spås att bli ett allt viktigare verktyg när företagen vill nå sina kunder. Bruset…
2 kommentarer
Ja, det blir så tydligt när man ser båda annonserna tillsammans. Ganska jobbigt. Såg ditt inlägg med pub-reklamen också och fick samma äckliga smak i munnen. Går det inte att 2007 göra en smartare och snyggare reklamkampanj än så här?
Beta Alfa skriver: ”Kvinnor tvålar in sig — män använder elverktyg. Spana in Bisonblog så förstår du vad jag menar.”
Jag såg något liknande i Ica Maxis reklamblad som kom idag. På näst sista sidan har de ”Presenttips till Mors dag” med krämer, lotions, brun-utan-sol, oljor, mm. På baksidan har de istället rubriken ”Bara för pappa!” med hygientrimmer, skäggtrimmer, hårklipper, rakapparat, eltandborste och trådlös telefon.