Apropå det här och det här. Skönt att se att allt är sig likt.
Johan Thorén har kammat till sig och för Dagens Medias räkning träffat Que Gaskins, varumärkesstrateg och Reeboks räddare i nöden. En lång och intressant artikel om hur branding…
Under förmiddagen idag anordnades MSN Innovate på Café Opera i Stockholm. Jag var där och fick se fyra olika föreläsningar om framtidens mediaklimat och det generationsskifte som pågår…
Nätverket Allt är möjligt ger på sin sajt handledning i hur man avkodar medias budskap och även själv blandar sig i samhällsdebatten. Även om Allt är möjligt verkar…
Nina på bloggen Reklamchock!!! har läst en artikel om neuro marketing som hon reflekterar kring. Det handlar om varumärken. "Vad kommer då brainscanningen fram till? Inget nytt, men…
2 kommentarer
Ja, det blir så tydligt när man ser båda annonserna tillsammans. Ganska jobbigt. Såg ditt inlägg med pub-reklamen också och fick samma äckliga smak i munnen. Går det inte att 2007 göra en smartare och snyggare reklamkampanj än så här?
Beta Alfa skriver: ”Kvinnor tvålar in sig — män använder elverktyg. Spana in Bisonblog så förstår du vad jag menar.”
Jag såg något liknande i Ica Maxis reklamblad som kom idag. På näst sista sidan har de ”Presenttips till Mors dag” med krämer, lotions, brun-utan-sol, oljor, mm. På baksidan har de istället rubriken ”Bara för pappa!” med hygientrimmer, skäggtrimmer, hårklipper, rakapparat, eltandborste och trådlös telefon.