"Många pratar om nyttan av att öppna sitt företag och skapa
dialog med sina kunder. Men vilka gör det fullt ut? På riktigt? Grand
Hotel i Lund är ett traditionstungt företag som idag låter allt från en
social vintjänst till hotellchefen Maria Paulssons blogg bli en del av
företagskulturen."
Så börjar det reportage jag skrivit för Internetworld om Grand Hotel i Lund. Det var roligt att berätta om ett företag som är så långt ifrån webbranschen man kan komma, men som ändå vågat satsa på nya kanaler. Läs hela artikeln.
Mer ur artikeln:
"Genom Dygnetrunt.se:s öppna gränssnitt kan Grand Hotel lyfta ut
informationen och integrera den på den egna sajten. Det går dessutom
att boka plats på eventen i direkt anslutning till kalendariet.
Ytterligare en finess är presentationen av automatiska flöden från
bloggtjänsten Technorati. Den gör att Grand Hotel kan visa vad som
skrivs om hotellet i bloggosfären."
1 kommentar
Bra artikel, snubblade på den på nätet för några dagar sedan. Gillar även Winelog.net delen hos Grand Hotel (även om det var fel länk i webbartikeln). Bra skriven artikel och kul initiativ från Grand Hotel, mer sånt håller vi tummarna för.