Seriöst
- Inläggsdatum 6 februari, 2011
- Inläggsförfattare Av Fredrik Wass
- Inläggsförfattare Av Fredrik Wass
Känner du igen dig i hur nyheten spreds från olika källor? Det är inget konstigt eller nytt. Många av oss har sett ovanstående liknande scenarion uppstå nästan dagligen i flera års tid. Men jag beslutade mig ändå för att beskriva det exakta flödet då jag hade det färskt i minnet.
Det verkar inte bättre än att ett av Sveriges största forum för yrkesverksamma inom reklam, marknadsföring och media har blivit hackat. Sajten bold.se som vanligtvis innehåller reportage och…
PR-byrån JMW Kommunikation listar de där händelserna under 2004 som uppenbarligen kunde hanterats bättre. Läs om Coops skrotning av varumärket, Skandias "never ending story", Vänsterpartiets uppgång och fall,…
Hållbar utveckling på riktigt handlar inte om att sminka grisen i greenwashing-färger. Att pumpa ner koldioxid från fossila bränsleutsläpp i uttjänta oljefält på havsbotten må vara en spännande…