”Vi tror att vi kanske var de sista i Sverige som fick chansen att starta en tidning.”
Det tror inte jag.
”Vi tror att vi kanske var de sista i Sverige som fick chansen att starta en tidning.”
Det tror inte jag.
We’re back, we’re loud. Get used to it. Så skulle en kunna sammanfatta läget för bloggvärlden just nu. I alla fall när det handlar om konsumentmakt. Åsikter och recensioner från bloggar är mer värda för konsumenter i färd med att köpa en produkt eller tjänst jämfört med information från Facebook. Ändå placerar annonsörerna bara 6 procent av sina medieinvesteringar när det gäller sociala medier i just bloggvärlden,
Startfältet för årets Blogg100 innehåller drygt 300 bloggare, spridda över både Sverige och världen, samt med väldigt olika typer av innehåll. Den vanligaste kategorin bland årets bloggar är…
Facebook är en framgångssaga utan dess like. Bolagets väg har kantats av både misslyckade lanseringar, arga användare, stämningar från tidiga intressenter och maktspel. Men likt trafiken slutar vi…
Det har kommit en del intressanta statistikuppgifter de senaste dagarna. Tänkte jag skulle samla ihop några källor som kan vara bra att ha till hands för kommande bravader.