Vi lever i omvälvande tider

Internetutvecklingen avhandlades delvis i mitt inlägg om Paw rikhtit tidigare. I artikeln We are the web av Kevin Kelly görs en djupdykning i Internet som historiskt fenomen med både en ordentlig tillbakablick och många intressanta nedslag i de senaste årens snabba utveckling. Vi lever i omvälvande tider som kommer att refereras till under många år framöver. Användargenererat mediainnehåll är en kraft omöjlig att stoppa. Jämför gärna Kellys framtidsvisioner med

Internetutvecklingen avhandlades delvis i mitt inlägg om Paw rikhtit tidigare. I artikeln We are the web av Kevin Kelly görs en djupdykning i Internet som historiskt fenomen med både en ordentlig tillbakablick och många intressanta nedslag i de senaste årens snabba utveckling. Vi lever i omvälvande tider som kommer att refereras till under många år framöver. Användargenererat mediainnehåll är en kraft omöjlig att stoppa. Jämför gärna Kellys framtidsvisioner med Googlezon-scenariot som ju går ut på att alla människor blir sina egna nyhetsredaktörer och producenter.

"There is only one time in the history of each planet when its inhabitants first wire up its innumerable parts to make one large Machine. Later that Machine may run faster, but there is only one time when it is born.
You and I are alive at this moment."

[…]

"No Web phenomenon is more confounding than blogging. Everything media experts knew about audiences—and they knew a lot—confirmed the focus group belief that audiences would never get off their butts and start making their own entertainment. Everyone knew writing and reading were dead; music was too much trouble to make when you could sit back and listen; video production was simply out of reach of amateurs. Blogs and other participant media would never happen, or if they happened they would not draw an audience, or if they drew an audience they would not matter. What a shock, then, to witness the near-instantaneous rise of 50 million blogs, with a new one appearing every two seconds. There—another new blog! One more person doing what AOL and ABC—and almost everyone else—expected only AOL and ABC to be doing. These user-created channels make no sense economically. Where are the time, energy, and resources coming from?

The audience."

Hela artikeln>>

[Länktips: åkestam.holst]