Elizabeth Albrycht på bloggen Corporate PR skriver som vanligt intressant och inititerat. Den här gången handlar det om digitala roller. Består en blogg av en person, en plats eller en roll? I sitt inlägg Blogg: Person, Place or Role? refererar Albrycht till Barry Wellmans artikel Physical Place and Cyber Place: The Rise of Personalized Networking och skriver bland annat om den digitala identitet vi skapar varje gång vi på något sätt bidrar med innehåll på nätet. Det kan handla om en kommentar i ett forum, en uppladdad bild på flickr eller det egna blogginlägget. Hon jämför vanliga företagssajter med bloggar och pekar på anledningen till att allt fler ser möjligheten med att personalisera varumärket i en företagsblogg. Bloggen beskrivs som ett verktyg för att utföra en roll.
"If we think about blogs and other social media as role-playing tools, I think it provides us with some interesting food for thought. For one, classic demographic descriptions start to become problematic. We need to know psychographic traits instead. We need to understand what roles people are playing when and respond appropriately (which, as we know, is a skill sorely needed online). It has significant ramifications for our network building activities, which need to focus on roles vs. people. And it helps us to avoid falling into utopian/dystopian traps of "technology saves the world/technology destroys the world" statements, as we know roles, while important, aren’t the whole story when it comes to personal identity." Läs hela inlägget.
1 kommentar
Hi
Do you see why demographics and psycho graphics are so important now?
You are defining who your customer is and what is important to them
so that when they walk out of your store or buy something from you they get the product and not the commodity.
psychographic