Unicorn
- Inläggsdatum 10 september, 2011
- Inläggsförfattare Av Fredrik Wass
- Inläggsförfattare Av Fredrik Wass
Genom helsidesannonser i 25 arabiska tidningar vädjar Arla Foods till läsarna att inte bojkotta företagets produkter. En bojkott som är konsekvensen av Muhammed-karikatyrerna som publicerades i danska JyllandsPosten tidigare i år. Annonsen består av en text från Arla med rubriken ”Arla Foods has distanced itself from cartoons”. Här följer en översättning av annonstexten:
Katrine Kielos erbjuder som vanligt intressanta perspektiv. Den här gången handlar det om hur tillgång till information inte alltid innebär mer kunskap om sakernas tillstånd. Jag tänker att vi…
Det ska kännas som att aldrig vilja äta igenJag ska undra om hunger ens är möjligtHalsen brännas för en hel natts sorgOm vi försvinner nu, har vi gjort…
B.L. Ochman på whatsnextblog.com upplyser oss om problemet med fejkade bloggar, skapade för att skapa buzz kring ett varumärke. Den här gången är det Pepsi som hamnat i…