Ett inställt inlägg är också ett inlägg. Samtidigt läser jag Hanna, och kanske lite Deeped. Jag vet inte.
Ett inställt inlägg är också ett inlägg. Samtidigt läser jag Hanna, och kanske lite Deeped. Jag vet inte.
Ännu har inte SVT svarat på frågan. Det här synliggör problemet med att som företag inte kunna bemanna sociala medier (eller stärka upp bevakningen när det behövs) på ett sätt som följer användarnas mönster, snarare än kontorstiderna. Nästan alla företag och organisationer ser nyttan och möjligheterna med att finnas i sociala medier och kommunicera med målgrupper och intressenter där. Inte lika många förstår vad det innebär i praktiken när det gäller backupresurser och att under dygnets och veckans alla timmar ha en beredskap för att vissa frågor eller inlägg kan ta fart och snabbt nå enorm spridning. Vi såg det till exempel när det gäller de hatiska kommentarerna på H&M:s facebooksida som uppmärksammades i Uppdrag Granskning, och vi ser det upprepas gång på gång i andra sammanhang.
Nu har i alla fall affärschefen i mig vaknat till liv och paketerat en ny tjänst till mina uppdragsgivare. I korthet går det ut på att engagera besökarna på ditt event via sociala medier och samtidigt skapa delbart och länkbart innehåll som lever långt mycket längre än bara under själva eventet.
Jag gillar hur lugnt, sakligt och balanserat reportrarna på Uppdrag Granskning bemöter kritiken de fått efter sändningen av Män som näthatar kvinnor. Läs hela inlägget här.
Idag går jag och många andra i mål med utmaningen Blogg100, att blogga varje dag i 100 dagar i rad. Hur avlägset det än kändes när vi drog…