Apropå det här och det här. Skönt att se att allt är sig likt.
Så var konferensen Omform över för den här gången. Jag deltog som utlovat i en paneldebatt som jag tyckte blev hyfsat nyanserad. Researcher-Niclas har samlat ett gäng länkar…
Andreas Gustavsson (redaktör, ETC) vill inte ha en lag mot köndiskriminerande reklam. Han vill att branschen tar ett gemensamt ansvar som gör regelverk onödiga. Något som beskrivs som…
"Föreställ dig en postapokalyptisk mediavärld utan någon marknadsföring av varumärken på det sätt vi är vana vid." Så står det i inledningen av artikeln The Post Advertising Age…
"Det är väl en smula långsökt att hävda att vi deltar i vapenförsäljningen. Och vad jag personligen tycker om vapenexport hör inte hit." Så säger Lars Beckung, som…
2 kommentarer
Ja, det blir så tydligt när man ser båda annonserna tillsammans. Ganska jobbigt. Såg ditt inlägg med pub-reklamen också och fick samma äckliga smak i munnen. Går det inte att 2007 göra en smartare och snyggare reklamkampanj än så här?
Beta Alfa skriver: ”Kvinnor tvålar in sig — män använder elverktyg. Spana in Bisonblog så förstår du vad jag menar.”
Jag såg något liknande i Ica Maxis reklamblad som kom idag. På näst sista sidan har de ”Presenttips till Mors dag” med krämer, lotions, brun-utan-sol, oljor, mm. På baksidan har de istället rubriken ”Bara för pappa!” med hygientrimmer, skäggtrimmer, hårklipper, rakapparat, eltandborste och trådlös telefon.