Glasstillverkning och sociala medier har mycket gemensamt. Följ med till Scoopville så förstår du varför:
[Tipstack Andreas Ekström]
Glasstillverkning och sociala medier har mycket gemensamt. Följ med till Scoopville så förstår du varför:
[Tipstack Andreas Ekström]
I inlägget Online Publications & The Collectively Produced på New Media Bejkon reflekterar författaren kring framtidens medielandskap och den konkurrens som den digitalt publicerade journalistiken utgör för etablerade…
Många är trötta på tjatet om Web 2.0 och menar att det är ett nytt namn för gammal teknik. Peter Lindberg från Fleecelabs inleder lab:kloud9-serien av intervjuer och…
Nu har Hans Kullin på Media Culpa sammanställt resultatet av undersökningen BloggSverige 2. Resultatet baserar sig på en webbenkät med över 700 respondenter. Både bloggläsare och bloggare har…
Eleonora Cattana och Maria Börgeson, två studenter vid Uppsala Universitet har tillsammans skrivit uppsatsen ”Bloggarna slår underifrån – en undersökning av bloggarnas roll i den politiska offentligheten”.
”Vi kom fram till att man faktiskt skulle kunna tala om en återuppfinning av den politiska offentligheten så som den sett ut under 1700- och 1800-talet, innan pressen kommersialiserades och på sätt och vis också monopoliserade det offentliga resonemanget. Efter det att kaffehusen försvann tillsammans med hela den kultur av offentlig kritik som varit dess stöttepelare har det inte funnits några öppna och direkta mötesformer att tala om.”